Freya
régebben az élet védelmezője volt, 3 stoikus öreg segítette. A
megmaradt területe friss és zöldellő, ő is megadta magát az Öreg Isten (
Old God) őrjítő jelenlétének.
- Touch of Eonar (Az Élethozó): 6,000 HP (24,000 HP)-t gyógyít másodpercenként Freya-n az egész harc alatt. - Attuned to Nature: Minden stackje 4%-kal növeli a „Touch of Eonar” hatását a bosson. A Boss-fight 150 stackel indul. - Sunbeam: 5,088 to 5,912 HP (7,400 to 8,600 HP) Nature sebzést okoz a célpontnak, és a célpont körüli 8 yardos területen tartózkodóknak. Ki kell mozogni a célterületből. - Nature Bomb: 10-15 bombát dob véletlenszerűen kiválasztott karakterekre a raidből, ezek 10 másodperc múlva felrobbannak, 5,850 to 6,150 HP (8775 to 9,225 HP) Nature sebzés, és hátralök.
Elder Brightleaf: 1,533,950 - 5,856,900 HP (A Conservatory of Life északnyugati részén áll)
- Brightleaf Flux: 5 másodpercenként váltogat a célpontok között healel és sebez véletlenszerűen.
- Solar Flare: 7,863 to 9,137 HP (12,950 to 15,050 HP) Fire sebzés annak akin a Brightleaf Flux rajta van. - Unstable Sun Beam: 5%-kal növeli a sebzést és a heal-t, 10-szer stackelődik. Az Unstable Energy megszünteti. - Unstable Energy: 12,950 to 15,050 HP (16,650 to 19,350 HP) Nature sebzés és megszünteti az Unstable Sun Beam-et. A sebzés az Unstable Sun Beam stack-elődése alapján számolódik ki. - Photosynthesis: Elder Brightleaf-n gyógyít 10,000 HP-t másodpercenként. Akkor használja, ha a Sun Beam területén belül van. (Tank húzza ki innen)
Elder Stonebark: 1,394,500 - 4,462,400 HP (A Conservatory of Life keleti részén áll)
- Fists of Stone: Lecsökkenti a sebességét 20%-kal, a sebzését megnöveli 250%-kal, és megnövekszik az esélye, hogy Broken Bones-t
okoz, ami 20 másodpercre 100%-kal csökkenti a block, dodge, parry
képeeségeket.( ha ilyenkor a tank meghal, az offtank veszi át) - Ground Tremor: 8,550 to 9,450 HP (11,400 to 12,600 HP) Physical sebzés az egész raidre és 8 másodpercig nem lehet varázsolni. - Petrified Bark: 1,000 HP fizikai sebzés aki megüti. 30 másodpercig van rajta, 60(120) töltetes.
Elder Ironbranch: 1,394,500 - 4,462,400 HP(A Conservatory of Life Északkeleti részén áll)
- Impale: 16,650 to 19,350 HP (32,375 to 37,625 HP) Physical sebzés másodpercenként 5 másodpercig és lebénítja a célpontot. - Iron Roots:
5,550 to 6,450 HP (7,800 to 8,200 HP) Nature sebzés 2 másodpercenként,
amíg le nem verik a célpontról vagy amíg a célont meg nem hal. - Thorn Swarm: 8,325 to 9,675 HP (12,488 to 14,512 HP) Nature sebzés a célpontnak és annak, aki a célpont körül 6 lábon belül van.
Nagyon fontos, hogy a raid kijelölt tagjai azonnal verjék le a nagyjából 45 másodpercenként növekvő Gift of Eonar
nevű fát-10,000 HP (65,000 HP) - mert ez minden addot 30%(60%)-ra
healel. A fa 10 másodpercig nő, ezután gyógyít; ezalatt kell
elpusztítani. A második fázis egyszerűbb, ott kevesebb dologra kell már
odafigyelni; a Nature Bomb a legnagyobb kihívás ott, aminek
hatósugarából ki kell menekülni, de úgy, hogy a csapat egy irányba
haladjon, és azonos irányban a bosst is ki kell húzni, amikor a bombák
felrobbantak, vissza lehet térni az eredeti pozíciókba.
Az első fázis: Az
első fázisban 60 másodpercenként 6 darab Add-hullámot idéz Freya,
ezeket le kell verni olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak lehet. Minden
Hullám-Típushoz külön taktikát kell alkalmazni, amit alább olvashatsz: Első Hullámtípus:Detonating Lashereket idéz (103,938 - 375,350 HP),
10et. Nem lehet őket tankolni, azért a raidnek össze kell futnia a main
tank köré, és sok AOE-vel mindet kivégezni. Amint az egyikük meghal, kb
8000 AOE sebzést okoz maga körül egy kis területen belül. Minden
Detonating Lasher megölése 2 stacket szed le Freya Attuned to Nature
buffjából. Második Hullámtípus:Három
elementált idéz Freya, nagyon fontos, hogy habár ezeknek különböző
mennyiségű életerejük van, 12 másodpercen belül haljanak meg egymáshoz
képest, különben feltámasztják egymást. Saját tapasztalatom szerint kb
10-10-10% életerőre érdemes levinni az addokat – külön-külön, majd
egyszerre végezni velük, addig mindenfajta AOE sebzés tilos. Ez a három
elementál a következő képességekkel rendelkezik: Snaplasher: Minden
sikeres, nem DOT-jellegű támadás után kap egy debuffot, amely a
Snaplasher sebzését 10%-kal növeli, ugyanakkor 5%-kal csökkenti a
mozgási sebességét. Ez a debuff 99-szer stackelődhet fel. A Snaplashert
az Offtanknak tankolnia kell, és amint már nem képes tovább mozogni,
minden tanknak és melee dpsnek azonnal el kell mennie a közeléből, és a
dps-t abba kell hagyni. Ez 50x-es debuff stackelődés környékén
következik be, ha a többi még nincs megfelelően hasonló életerőn, 4
másodperc után eltűnik a debuff. Ha a többi elementál már megfelelően le
van sebezve, a melee és a tank menjen el a közelből, és a ranged dps
darálja le. A Snaplasher tankolható, de mindenképpen lefordul a tankról,
ha valaki megelőzi az agroban, ezért melee-gazdag raideken érdemes ezt a
mobot utolsónak hagyni. Másik lehetőség az, ha egy ranged dps (hunter a
legjobb erre), valamilyen lassító képességgel kite-olja a raid körül,
amíg a többi el nem éri a 10%-ot, erre valamely DOT a legalkalmasabb. Storm Lasher:
Nature alapú varázslatokat használ, többek között chain lightningot (25
fősben 5 embert sebez, 10-esben 3-at). Minden varázslata megszakítható
és a mob stunnolható. Ancient Water Spirit: Időnként
hullám-formává változik, és egy vonalban átrohan a raiden; ilyenkor
minden útjába kerülő karaktert eltaszít. Tankolandó, érdemes elfordítani
a raidtől. Minden egyes elementál 10 stacket szed le az Attuned to Nature buffból, ha meghal. Harmadik Hullámtípus: Egy Ancient Conservator (540,870 - 2,215,610 HP)-t idéz Freya, időnként használ egy Conservator’s Grip
nevű képességet, amely minden silence-eli, és megszakítja az összes
raid tagot. Időnként ’Healthy Mushroom’-ok nőnek a földből (ezek a szép
piros kalapú gombák), amelyek alá futva immunissá teszi a
varázshasználókat a silence ellen. A gombák néha eltűnnek, néha újak
jelennek meg, a pozíciót váltani kell ilyenkor. Az Ancient Conservator megölésével 25 stack tűnik el az Attuned to Nature-ből.
Második fázis: Freya
sikeres jobb útra térítéséhez (Freya is egy keeper, így elég 1%
életerőig leverni) fontos, hogy az első fázisban megidéződő összes mobot
megöljük, és minimálisra csökkentsük a DPS karakterek veszteségét, mert
a Touch of Eonar varázslat továbbra is gyógyítja Freya-t. Továbbá
nagyon fontos, hogy a 6. hullám után szintén van 1 percünk elintézni az
esetleg megmaradt összes Add-ot, ha ez nem sikerült, az Attuned to
Nature buff megmarad Freya-n, ami nagy számban túlgyógyítja a DPS-ek
által okozott sebzést.A második fázisban használja Freya Nature
Bomb-okat, amelyek közeléből el kell menekülni. Érdemes egyeztetni a
menekülési útirányt (amerre kevesebb bomba van), és az egész raidnek
arrafelé mozogni (tanknak is). Időnként ebben a fázisban is nőhet fa,
amelyet a második fázisban leírtakhoz hasonlóan azonnal meg kell ölni.
Mindezektől eltekintve egyszerű tank & spank harc.
Hard mód: Hard
módban a kiss bossok megölése nélkül kell megtámadni Freya-t, ilyenkor
ezek az Elderek banishelik magukat, ugyanakkor Freya-nak bónuszokat
adnak. Ezek pedig a következők: Elder Brightleaf – Essence of Elder
Brightleaf: Freya és Add-jainak mágikus sebzését emeli 60%-kal, Freya
ezen felül egy Solar Flare nevű képességet kap, amivel több raidtagot is
képes sebezni. Elder Stonebark – Essence of Elder Stonebark: Freya
fizikai sebzését növeli 75%-kal, ugyanakkor Freya megkapja a Ground
Tremor képességet, amely 2 másodperc varázslási idő után 100yard
távolságon belül nagy fizikai sebzést okoz, illetve minden varázslatot
megszakít 8 másodpercig. Ha ez a képesség jön, minden varázslatot
azonnal félbe kell szakítani. Elder Ironbranch – Essence of Elder
Ironbranch: Freya Addjainak fizikai sebzését növeli 50%-kal, illetve
Freya megkapja az Iron Roots képességet, amelyet random raidtagra
varázsol, amelynek sebzése elég nagy, és a druida roots képességéhez
hasonlóan tickel, ugyanakkor ezt az Iron Roots-t leverhető a célpontról,
mint az Ice Tomb. Ha
a raid életben hagy 1-nél több kisbosst, kapcsolódik be a hard mód. A
Boss képességei a 01.03 – pontban leírtak szerint változik, a taktika
azonban az ott leírtakat belevéve nem változik nagyon a normál módról
leírtaktól.
- Biting Cold: Stackelődik, csak mozgásra esik le, a hatására egyre több frost damaget kap. - Freeze: 5,550 to 6,450 HP Frost sebzés 10 lábon belül, és legyökerez 10 másodpercre. - Flash Freeze: Befagyasztja a célpontot Frost Tomb-ba. Hókupacon nem hat. Aki be van fagyva,azt megöli. - Icicle: 14,000 HP Frost sebzés (jégeső), hókupac marad utána. -
Frozen Blows: Hodir 70%-kal kisebbet sebzez, viszont + 31,062 HP
(40,000 HP) Frost sebzés, valamint 4,000 HP Frost sebzés 2
másodpercenként 20 másodpercig.
Amikor a kedves kalandor belép
Hodir jégcsarnokába néhány jégbefagyott, baráti NPC-vel találja magát
szemközt:Balance Druid, Holy Priest, Mage, Elemental Shaman.
A
Tankon legyen sok Frost Resistance-os cucc. Három healer kell (kezdő
csapatnak), az egyik lehet paladin, aki csak a tank gyógyításával
foglalkozzon, a másik lehet sámán vagy priest, chain heallel és circle
of healinggel a csapat gyógyítására, illetve azon esetekben, amikor a
boss a Frozen Blows buffal rendelkezik, a tank életben
tartására. Harmadik gyógyítóként a legjobb a druida, az ő feladata csak a
csapat gyógyítása. A Boss Enrage-el kb 7 percnél. A Biting Cold miatt mindenkinek mozognia kell! 2 után ugorj, vagy mozogj! Akinek Storm Cloud
buffja van, menjen ki a nagyobb tömegből (pl melee dps közül), és
álljon 1-2 ranged dps karakter közé-köré. A kisebb rúnakörökből
kimozogni, mert ha nem, az Ice Shard sebez és hátrataszít. Ha valakinek Biting Cold
debuffja van, az nagyobb sebzést kap ettől a képességtől. A boss néha
használja a Freeze képességét, amely olyan, mint a varázslók frost
novája, tehát biting cold debuffot kap, illetve nem tud mit tenni a Flash Freeze ellen, amit láss a következő bekezdésben. (!) Hodir bizonyos időközönként elkezdi varázsolni a Flash Freeze
képességét, a teremben megjelennek nagyobb fehér rúnakörök. Ezekből a
körökből az embernek ki kell állnia; amikor Hodir a castolásban kb a
félig ér, a plafonról Ice Shardok
esnek ezekbe a nagyobb rúnakörökbe, amelyek – ha az ember benne áll –
elrepítik elég messzire sebzés kíséretében. Namost, ha ezek az Ice Shardok
leestek, a rúnakörökön belül kis hóhalmok keletkeznek, ezekre azonnal
fel kell másznia a karaktereknek, különben hatni fog rájuk a Flash Freeze, amely egy Ice Blockba fagyasztja a szerencsétlenül járt játékost, DOT sebzést kap, illetve a boss Ice Shardot fog a legközelebbi lehetőségnél rávarázsolni, és az már halálos, ha be van fagyva az ember. Szerencsére ezekből az Ice Blockokból ki lehet szabadítani szerencsétlen bajtársunkat, csak a jég 40k életét kell leverni…Flash Freeze után a legtöbb NPC Ice Blockba
fagy, azért ha volt olyan szerencsétlen csapattag, akit elkapott ez a
képesség, a többiek őt (őket) szabadítsák ki előbb, a következők mindig
az NPCk legyenek, mielőtt a dps újra a bossra koncentrál. Frozen Blow buffnál, amit általában a Flash Freeze
után kap meg Hodir, érdemes, parry-block-dodge növelő eszközt bevetni,
mert még frost resistence felszerelésben is 15-20 ezres sebzéseket kap a
tank, ha a boss eltalálja.
A fentebb leírtak miatt a tanknak
érdemes valahol ott tankolnia, ahol a boss a pull előtt állt (normál
módban), a ranged dpsnek kb egy csoportban kéne állnia a terem közepén. A
tankhealernek mindig a tankot kell követnie a mozgása közben, még a
maradék két gyógyítónak a csapat többi tagjának a mozgását kell
kísérnie.
A hard verzió Hodir
Hard módja az idő; ha a raid képes a bosst 3 percen belül megölnie,
megkapja az achievementet. Ennek 2 alapfeltétele van: A csapat legyen
összeszokott, jól felszerelt, 3000dps (4000 körüli az ideális) fölötti
sebzése legyen a dps karaktereknek. A másik pedig egy olyan tank, aki jó
megfigyelő, gyorsan tud agrót felépíteni és megtartani, valamint
precízen képes mozgatni a bosst. A 3 percen belüli győzelemhez nagyon
fontos, hogy a sámán NPC és a lézerbagoly NPC mindig elsőre
szabaduljanak ki a Flash Freezeből.
A ranged dps-nek mindig valamely starlight-buffba kell állnia, így gyorsítva a sebzés – osztást.
A
tank úgy húzza a bosst, hogy ő maga, illetve a melee dps szintén
megkapja a starlight-buffot, de arra vigyázva, hogy a kisebb rúnakörökbe
eső Ice Shardok ne sebezzék őt, illetve a melee dps-t sem; tehát ha az
egyik starlight-nál megjelenik egy kisebb rúnakör, azonnal kihúzni a
bosst, saját magát és a melee dps-t belőle, és rögtön másik starlightot
keresni, és belesétálni.
Hard módban minden a tank ügyességén
múlik, ugyanis a dpsnek nem szabad odafigyelnie az agróra, annyi sebzést
kell kiosztania, amennyi belefér, megfelelő buff-helyekre mozogva.
1. Fázis - Leviathan MKII: 2,178,000 - 8,712,000 HP - Proximity Mines
(a Boss körül 15 lábon belül): Taposóakna - 9,000 HP (12,000 HP) Fire
sebzés aki rálép. Egy idő után felrobban. A Rouge-ok
hatástalaníthatják. - Napalm Shell:7,540 to 8,460 HP (9,425 to 1,0575 HP) Fire sebzés, valamint 4,000 HP (6,000 HP) sebzés másodpercenként 8 másodpercig. - Plasma Blast: 3 másodperc után 17,000 HP (25,000 HP) Fire sebzés másodpercenként 6 másodpercig. - Shock Blast: 4 másodperc után 100,000 HP Nature sebzés a 15 lábon belül állóknak. Plasma Blast után varázsolja.
2. Fázis - VX-001 (Anti Personal Assault Cannon):2,178,000 - 8,712,000 HP - Heat Wave:
1,885 to 2,115 HP (2,828 to 3,172 HP) Fire sebzés, valamint 2,000 HP
(3,000 HP) sebzés másodpercenként 5 másodpercig mindenkinek. - Rapid Brust: 1,414 to 1,586 HP (1,885 to 2,115 HP) Fire sebzés random célpontra fél másodpercenként 3 másodpercig. - Rocket Strike: 1(2) rakétát lő ki a vörös runás területre. 4 másodperc után becsapódik: 5 millió HP Fire sebzés.
- SpinningUp és P3Wx2 Laser Barrage:
A VX-001 4 másodperces varázslási idő alatt feltölti a lézerágyút
(Spinning Up), ez alatt a raidnek a Boss háta mögé kell futni. Ezt
követően jön a P3Wx2 Laser Barrage, amely 80 yard távolságon belül a
Boss előtt arcane sebzést okoz, miközben a Boss lassan fordul az óra
járásának megfelelő irányban, nagyon fontos itt is, hogy a raid mindig a
háta mögé mozogjon. 20,000 HP Arcane sebzés másodpercenként.
3. Fázis - Aerial Command Unit: 1,452,000 - 5,808,000 HP - Plasma Ball: 9,425 to 10,575 HP (14,138 to 15,862 HP) Fire sebzés arra, akinek a legnagyobb az aggrója.
Assault Bot: 236,250 - 787,500 HP (Magnetic Core-t dob, amivel lebéníthatjuk az ACU-t, valamint +50% sebzést kap) - Magnetic Field: Lebénítja a legnagyobb aggróval rendelkezőt 6 másodpercre, valamint a célpont 30%-kal nagyobb sebzést kap. Dispellezhető.
Bomb Bot: 20,000 - 50,000 HP - Explode: 9,425 to 10,575 HP Fire sebzés 5 lábon belül, ha a célponthoz.
Junk Bot: 78,750 - 236,250 HP (sima robot)
4. Fázis. V0-L7R-0N
- Proximity Mines - Shock Blast - Hand Pulse: 4,242 to 4,758 HP (6,598 to 7,402 HP) Fire sebzés a robot és a célpont közötti vonalban.
- Rocket Strike - Spinning Up és P3Wx2 Laser Barrage - Plasma Ball
Hard mód
Nagyon
fontos, hogy 30 másodpercenként 3 tűzfolt jelenik meg véletlenszerű
játékoson, amely 10000 fire sebzés/másodpercet okoz mindaddig, amég a
játékos kiáll belőle. Mivel random játékosra jön a tűz, és viszonylag
gyorsan, valamint az előző mindig megmarad, lassan továbbkúszva a
legközelebbi játékos felé, ezért érdemes a raidnek egy kupacban állnia,
együtt lassan kimozogni, illetve így együtt kapja meg a raid a Frost
Bomb képességet, amely kioltja a tüzeket, így nem fogy ki a csapat a
helyből. A tüzek megjelenése minden fázis alatt folytatódik, még a
fázisok között is! Leviathan MKII; Flame Supressant: Egyszer az első
fázis során a boss minden meglévő tüzet elolt, de a raid varázslási
sebességét 50%-kal csökkenti 8 másodpercig. Divine Shield és Ice Block
használatára leesik a debuff. VX-001 Anti Personal Assault Cannon;
Frost Bomb: Körülbelül 45 másodpercenként kék bombát dob a teremben
véletlen szerű helyere, játékos mellé, amely 10 másodperc után
felrobban, és 50000 frost sebzést okoz mindenkire 30 yardon belül,
valamint eloltja az esetleges területen belül eső tüzeket. Ezért érdemes
a raidet együtt tartani, tűz mellé állni, és idejében, meghatározott
irányban a Frost Bomb hatásköréből kimozogni. A harmadik fázisban, az
Aerial Command Unit új addot tud hívni, ez az Emergency Fire Bot: Van
egy Deafening Siren képessége, amely 10 yardon belül mindenkit
silence-el. Ez egy aura. A robotok a teremben meglévő tüzes területeket
keresik, amelyeket egy vízsugárral el is oltanak, de ha a játékos nem
vigyáz, és a sugárba (cone) áll, 20000 frost sebzést szenved el. Ezek a
robotok gyorsan spawnolnak, és az ezzel megbízott ranged dps-nek kell
leverni őket – kevés életerejük van. 03. A Csata:
A Mimiron harc összesen négy fázisból áll, 10 fős verzióban 15 perces enrage timerrel. 03.01. A Raid ideális összeállítása:
Mind
10, mind 25 fős verzióban fontos, hogy olyan maintank legyen a raidben,
aki jól bírja a Plasma Blast varázslat sebzéseit. Erre ideális egy DK
(az anti-magic shell miatt), vagy egy Warrior (shield wall), illetve egy
maci druida (az igen sok életerő). A lehető legrosszabb erre a
feladatra a tankpaladin, aki viszont a harmadik fázis add-tankolására,
illetve negyedik fázis-agrótartásra jó választás.
Mivel a Mimiron
harc elsődlegesen jó healer-kérdése, ezért a gyógyítók kiválasztása
erre a feladatra nagy körültekintést igényel. Legyen direkt tank-healer a
csapatban (10es verzióban 1 healpaladin vagy pap – 25 ös verzióban 2
vagy 3), valamint olyan gyógyítók, akik a csapat gyógyításában jók: pap,
druida (és ha nagyon muszáj, sámán, de a sámán a legrosszabb választás
ebben az esetben).
A Harmadik fázishoz legyen a raidben 1-2 olyan
warlock, vagy mage, akinek elég sok élete van az Aerial Command Unit
tankolásához, a legjobb, ha ez a karakter pvp gearben van. 03.02. Az első fázis:
A
main tank vegye fel a Bosst ott, a terem közepén,és lehetőleg tartsa is
ott, a healerek és a ranged dps max range-ben álljanak a boss körül,
úgy hogy minden 2-3 dps közelében legyen 1 healer legalább, 10-15 yardra
egymástól. A melee dps állja körül a bosst, úgy hogy előtte ne álljon
senki, csak a main tank.
Nagyon fontos dolog az első fázis
folyamán az, hogy ha jön a Shock Blast (elkezdi castolni), minden melee
dps és tank az aknák körén kívülre fusson, többen taposóaknára futhatnak
(ezzel ne nagyon törődjön az illető), a healerek pedig azt az embert
gyógyítsák meg. A Shock Blast után az agro nem rezetelődik, a boss – jó
esetben – a tankot követni fogja, ilyenkor pozícionálja újra középre.
A
Napalm Shellt általában a ranged dps-re dobja Mimiron, ami egy tüzes
területet okoz, amiből azonnal ki kell mozogni mindenkinek, akit érint,
illetve a közelben lévő gyógyítóknak az áldozatokat ki kell healelnie.
Amikor
a Plazma Blast jön, azonnal a lehető legtöbb healernek a tankra kell
állnia, és gyógyítania, a varázslat nem megszakítható, kár is vele
próbálkozni, trinketek, cd-k kihasználása fontos. 03.03. A második fázis:
Amikor
a Leviathan MKII-t leveri a raid, rövid szünet következik, amíg VX-001
aktiválódik a terem közepén. A VX-001 nem tankolható, véletlenszerűen
lövöldözik a raidre. A Boss-harc egyik leggyógyítóbb – specifikus
fázisa. Nagyon fontos most a csapatot healelők tehetsége, pont ezért
healer+2-3 dps felállásban max range-től melee range-ig.
Ebben a fázisban két képességre kell figyelni:
Ha
Rocket Strike jön, akkor a vörös rúna által megjelölt területről ki
kell mozdulni, épp csak annyira, hogy a határain kívül +1-2 yard legyen,
így biztosan nem kap a játékos sebzést. Ez bárhol megtörténhet; ranged
dps-ek között, illetve melee range-ben is.
A Heat Wave-et
mindenki megkapja a range-en belül (márpedig aki dps-elni akar, az
megkapja), erre tartjuk a csapat-healereket. Sok dolguk lesz.
A
Spinning Up jön, amit a legtöbb Boss-Mod kijelez, illetve, akinek nincs,
maga a WoW is, azonnal fusson a Boss háta mögé, majd a Laser Barrage
közben is mindig a VX-001 háta mögött kell lenni, ilyenkor ugyanis
fordul a tengelye körül. 03.04. A harmadik fázis:
Miután a
VX-001-t leverte a raid, egy újabb szünet után az Aerial Command Unit
aktiválódik, akire a lehető legjobb idő alatt elegendő agrót adjon a
tankolásával megbízott mage vagy warlock. Legyen rövid rátankolási idő
is. A többi ranged dps mindig a bosst darálja. A korábbi tank-healerek
ezt a bizonyos ranged dps-tankot healeljék a továbbiakban.
Nagyon
fontos még a raid elhelyezkedése; a padlón látható 4 irányba futó
vonalak között, az egyik negyedbe helyezkedjen el a csapat, úgy, hogy az
egyik oldalon, a legközelebbi vonalnál álljon a dps-tank, a melee dps
és a melee tank pedig a többiek előtt. A raid elhelyezkedését ebben a
fázisban még az első fázis előtt beszéljék meg a játékosok.
Szintén
még a teljes Boss-harc előtt jelöljenek ki a játékosok olyan dps-t,
akik a Bomb Bot-okkal foglalkoznak, ha jönnek. Ha ez melee dps, akkor a
healereknek lesz egy kis dolguk, ha csak ranged dps, akkor kevés lesz a
sebzés az Aerial Command Unitra. Az optimális, ha mindkét dps-típusból
egyenlően válogat a raid.
A melee tank(ok) az Assault Bot-okat
mindenképp tartsák, illetve még a Trash Bot-okat is, lehetőség szerint. A
melee dps elsősorban az Assault Bot-okra koncentráljon, darálják le
őket. Ha meghal az egyik Assault Bot, azonnal lootolja valaki (ezt az
embert szintén az elején nem árt kijelölni). Ez a valaki használja a
tárgyat, és kösse le az Aerial Command Unitot, így a melee dps is hozzá
fog férni. Ha a Boss a talajhoz van rögzítve a Bomb Botos táraságon
kívül (leszámítva ha nincs Bomb Bot), mindenki azonnal darálja az Aerial
Command Unitot.
Ha az Aerial Command Unitot leverte a raid, a
fennálló rövid szünetet a maradék addok elpuszítására, illetve a helyes
pozíció felvételére használja. 03.05. A negyedik fázis:
A
negyedik fázisban az előző három fázisból ismert különböző Boss-részek
összeállnak, mindegyik 50%-os életerővel. Nagyon fontos, hogy a
különböző részek külön-külön targetelhetők, és ezeket lehetőleg
egyszerre kell leverni. A ranged dps 2/3-a (25 fős verzióban), sebezze
az Aerial Command Unit-részt, másik 1/3-a pedig a középső VX-001 részt a
melee dps 1/3-ával. Az alsó, MKII-t csak melee-k sebezzék. A
legkevesebb életereje az Aerial Command Unitnak van, ha kell legyen
dps-stop. Ha az egyik rész meghalt, 10 másodperc idő van arra, hogy a
többi rész is meghaljon, különben auto repair jön, amely 30%-ra gyógyít
vissza minden alkotórészt.
Tankolásról:
A harmadik fázisban kijelült wl/mage tankolja az Aerial Command Unitot, a tank healerek felével, 15 yardon kívülről.
A melee tank pedig ugyanúgy tartsa a legalsó részt, az MKII-t, mint az első fázisban.
Ebben a fázisban nagyon sok mindenre oda kell figyelni, szóval ne csodálkozzon a kedves olvasó, ha elsőre nem sikerül.
A
raid először is az első fázishoz hasonlóan helyezkedjen el. Figyeljen a
Rocket Strike-okra, a második fázisban leírtakhoz hasonlóan, illetve a
melee dps a Shock Blastra – lásd az első fázist. Továbbá a legfontosabb a
Spinning Up és P3Wx2 Laser Barrage – párosra való odafigyelés,ugyanúgy
mint az első fázisban, ha Spinning Up jön, azonnal a Boss háta mögé kell
futni, figyelve az aknákra, ebben az esetben az alsó részt tankoló
melee-tanknak is a VX-001 háta mögé kell rejtőznie (az se baj, ha már
rögtön a negyedik fázis elején VX-001 mögé áll),a Boss követni fogja.
P3Wx2 Laser Barrage után általában Shock Blast jön, ha mindezeknek vége,
érdemes visszahelyezkedni a megfelelő előző pozíciókra (de anélkül is
menni fog a Boss). 04. Hard Mode:
A Hard Mode a Firefighter
nevet viseli, lásd feljebb, a képességeknél, hogy miért. A Nagy Piros
Gomb megnyomásával aktiválódik ez a mód. Minden Mob, illetve Boss
30%-kal több sebzéssel és életerővel bír, illetve Mimiron járművei is új
képességeket kapnak, lásd feljebb, 02.05. rész.
Nagyon fontos,
hogy a csapatnak összeszokottnak kell lenni, mindent az elején alaposan
megbeszélni, illetve a raid NE vágjon bele a hard mode-ba, ha bárki is
meghal a Laser Barage, Shock Blast, Rocket Srike vagy taposó aknák
miatt.
A Boss a Nagy Piros Gomb megnyomása után aktiválódik, elkezdődik az első fázis. Új enrage timer jön, ez pedig 10 perc.
Minden
fázisban, mint ahogy a 02.05 részben olvasható, 30 másodpercenként 3
tűzfolt jelenik meg, amelyeket el kell oltatni Frost Bombokkal, illetve
Fire Emergency Botokkal. A Botokat addig nem szabad megölni, amíg 1
tűzfoltot nem semmisítettek meg, illetve lehet hagyni őket, ha nem
veszélyeztetik a raidet.
A Hard mód fő nehézsége az, hogy a
lassan kúszó tüzeket kontrollálni kell; mindig ezek mellé álljon a raid
együtt úgy, hogy ne kapjon sebzést, mozogjon együtt a csapat, akkor is
ha Frost Bomb jön. Ha a raid ezt nem tudja kezelni, a 3. fázis végére a
terem majdnem egésze tűz alatt lesz, ami halállal egyenlő.
Második, Aréna fázisban: - Charge Orb:
2831 to 3169 HP Nature sebzés másodpercenként 15 másodpercig. Thorim
elektromos erővel látja el egyik villámgömbjét az aréna egyik sarkában,
ami másodpercenként villámsokkot okoz a 35 yard távolságon belül
állóknak. - Sheath of Lightning: Villámburkot tesz a célpontra, 99%-kal csökkentve a sebzést, amely a célpontot éri. - Stormhammer: 2,451 to 2,551 HP Nature sebzés és 2 másodpercre stun-ol valamint a közelében álloknak 4625 to 5375 HP Nature sebzés és 75%-kal nő a casting speed 8 másodpercre.
- Berserk: Minden új fázis kezdetétől számított 5 perc után Enrage-el.
- Summon Lightning Orb: Villámgömböt lő ki a folyosós rész felé 5 perc után vagy ha nincs alatta senki az arénában.
Harmadik, közvetlen boss-harc fázisban: - Chain Lightning: 3,700 to 4,300 HP (4,625 to 5,375 HP) Nature sebzés, a közelében állókon + 100%(50%) sebzés. - Lightning Charge:
13,875 to 16,125 HP (17,344 to 20,156 HP) Nature sebzés annak, aki a
Boss, és az aréna egyik oszlopa között van. Valamint Thorim Attack
Speedje 15%-kal, Nature sebzése 10%-kal nő.
- Unbalancing Strike: 200% fegyver sebzés és a célpont Defense-ét 200-al csökkenti 15 másodpercig. (Tank csere)