General Vezax
VIDEO
General Vezax Ulduar utolsó elötti bossa. Ő Yogg-Saron
börtönének az őrzője. Ehhez a fighthoz jól-gearelt játékosokra van
szükség. A boss elég nagyokat üt, ami azt jelenti, hogy még egy…
General
Vezax Ulduar utolsó elötti bossa. Ő Yogg-Saron börtönének az őrzője.
Ehhez a fighthoz jól-gearelt játékosokra van szükség. A boss elég
nagyokat üt, ami azt jelenti, hogy még egy jól-gearelt tankot is két
ütéssel összecsuk, ha nincs rendesen kihealelve. Ez egy hosszú és
egyhangú fight, amiben két dologra kell figyelni: Vezaxra és az addokra.
Raid összeállítás
25 fős: 1 tank, (2 Hard mode-ban), 5-7 healer, a maradék meg dps. Lehetőleg a dpsből legyen 2 olyan kaszt is ami tud szakítani.
10 fős: 1 tank, (2 Hard mode-ban), 2-3 healer, többi dps. Ide ugyancsak szükséges 2 szakítós kaszt.
General Vezax képességei
25 fős: 30 millió HP, Melee ütés: 20,000-35,000
10 fős: 7 millió HP, Melee ütés: 15,000-25,000
Vezax Taunt immunis!
Aura of Despair:
A bossnak ez a képessége az egész fight alatt súlytja a raidet. A
játékosok mana regenerálódása megszűnik, a legtöbb manát vissza töltő
képességgel együtt. Ugyanakkor néhány képesség (Judgements of the Wise,
Spiritual Attunement, Shamanistic Rage, Hymn of Hope, Aspect of the
Viper) működik, de csak csökkentett szinten.
Mark of the Faceless:
Ezt a debuffot Vezax egy olyan random játékosra rakja fel, aki tőle 15
yardon kívül áll. Minden játékos, aki a debuffot kapott társától 10
yardon belül áll sebződik és a bosst healeli. Tickenként 5000 HP-t sebez
és 100,000 Hp-t tölt a bosson. A debuff, ami 10 secig van fenn a
játékoson rá nincs semmilyen hatással.
Searing Flames:
14,000-16,000-t sebez a raid minden tagján és csökkenti az armort
75%-kal. Ezt a képességét a boss 2 másodpercig castolja 5-10 secencént.
Meg lehet szakítani és meg is kell! Ha esetleg nem sikerül megszakítani,
a boss valószínűleg a következő ütésével megöli a tankot.
Surge of Darkness:
Ezzel a képességgel a boss egy buffot tesz magára, ami megnöveli a
sebzését 100%-kal, de csökkenti a mozgási sebességét 55%-kal. 3 sec
alatt castolja magára ezt a képességet. Ahhoz, hogy ne ölje meg a boss a
tankot mikozben fel van buffolva több stratégiát is lehet alkalmazni.
Az egyik, hogy a tank kite-olja a bosst 10 másodpercig, amíg a buff
tart. A másik lehetőség, hogy a tank a saját vagy mások életmentő
képességeit használva életben marad. Ilyenek a sebzést csökkentő tank
CDk, a paladin Hand of Sacrifice, vagy a pap Guardian Spirit. Ezt a
képességet a boss 65 secenként használja.
Shadow Crash:
Ez a boss ranged sebzési képessége. Miután elkasztolta, egy lassan mozgó
feketés-lilás meteor-szerűség csapódik be arra a helyre ahol a
kitargetelt játékos éppen áll vagy jobbik esetben állt. A meteor lassan
csapódik be, így a kijelölt játékos és a körülötte állók el tudnak
menekülni. Ha nem sikerül, akkor a meteor 11.000-13.000 sebzést okoz a
10 yardon belül állóknak és hátra löki őket 10-30 yarddal. Miután a
Shadow Crash becsapódott egy fekete tócsát hagy maga után 20 secre. A
tócsában álló játékosok sebzése és haste-je 100%-kal megnő és a
képességeik ára 75%-kal csökken. (Pl. egy Frostfire Ball-t a mage
75%-kal kevesebb manáért tud kilőni, ami 2x annyi sebzést okoz.)
Ugyanakkor healereknek nem szerencsés ebben a fekete tócsában állniuk,
mert benne állva 75%-kal csökken a healjeignek a mértéke. Ezt a spelljét
a boss 10 másodpercenként használhatja.
Spawn Saronite Crystals:
30 másodpercenként a boss egy Saronite Crystal-t hoz létre, amelyek a
teremben mozognak es megölhetők. Ezeknek a kristályoknak 10.000 HP-juk
van. A kristályok megölésével egy zöld tócsa keletkezik, azon a ponton,
ahol a kristály szétrobban (Saronite Vapour) . A tócsába állva a
playerek egy 2 secenként stackelődő debuffot kapnak, ami stackenként
nővelve életet szívnak el manaért cserébe. Ha a játékos kilép a tócsából
a debuff leeseik.
A stackek a következőképpen szívnak életet és adnak manát:
1 stack - 100 mana 200 sebzés
2 stack - 200 mana 400 sebzés
3 stack - 400 mana 800 sebzés
4 stack - 800 mana 1,600 sebzés
5 stack - 1,600 mana 3,200 sebzés
6 stack - 3,200 mana 6,400 sebzés
7 stack - 6,400 mana 12,800 sebzés
8 stack - 12,800 mana 25,600 sebzés
9 stack - 25,600 mana 51,200 sebzés
A
játékosoknak célszerű maximum 6 vagy 7 stack után kilépniük a tócsából,
mert meghalhatnak vagy felhealelésük túl manaigényes. A Saronite Vapour
tócsák 25 secig vannak a földön.
Summon Saronite Animuls (Hard Mode): A
boss ezen képessége csak Hard Mode-ban létezik. 4 perc után a boss
Saronite Animul nevű mobokat sapwnol. Amíg a mobok élnek a boss egy
99%-os bekapott sebzést csökkentő buffot tesz magára. Ezt a buffot úgy
lehet megszüntetni, ha a 4 Saronite Animul meghal.
A Saronite Animul képességei:
25-fős: 8.000.000 HP Melee sebzés - 20,000
10-fős: 2.300.000 HP Melee sebzés - 15,000
Profound Darkness (Hard Mode): 500
shadow sebzést oszt ki a raidre és felrak egy debuffot, ami
stackelődik. Stackenként a játékos bekapott shadow sebződése 10%-kal
megnő. Maximum 99 stackel fel ez a debuff és 3 percig tart. 1.5
másodpercenként castolja ezt a képességét.
Enrage: Vezax 10 perc után enragel és one-shotolja a raidet.
A Hard Mode úgy aktiválható, ha a raid egyetlen Saronite Cristal-t sem öl meg a a fight első 4 percében.
1. Fázis - stratégia
A
behúzást követően a tank a lehető leggyorsabban minnél nagyobb aggrót
termel a bossban, hogy a dps mihamarabb elkezdhesse lőni a bosst. (A
hunte Missdirection-jét a CD lejárásával érdemes mindig frissíteni.) A
behúzásnál a dps-nek figyelnie kell az aggrora, nehogy lefordítsák a
bosst a tankról. Persze a fight egész ideje alatt figyelni kell erre, de
a behúzásnál mégjobban.
Elhelyezkedés: A tank foghatja Vezaxot a
terem bármely részén, de célszerű ezt középen tennie, így a késöbb
megjelenő Saronite kristályokat könnyebb lesz elérnie a raid többi
tagjának. A melle dpsek a boss háta mögött állnak a healerekkel, míg a
ranged dps a bosstól 15 yardra áll egy csoportban.
A melee
dps-nek a boss sebzésén kívül még az a feladata, hogy szakítsa a Searing
Flames nevű képességet. Ha ez nem sikerül, a raid valószínüleg
elwipeol.
A ranged dps-nek óvatosan kell bánnia a sebzéssel,
mert a manájuk véges. A legjobb megoldás az, hogyha az egyben álló
ranged csoport megvárja amig egy Shadow Crash érkezik. Amikor a meteor
közeledik a ranged elmenekül előle, majd miután becsapódott beleállnak a
fekete tócsába és elkezdik lőni a bosst. A bosst persze Shadow Crash
fekete tócsája nélkül is lehet sebezni, de nem éri meg.
A
healereknek is okosan kell beosztaniuk a manajukat. A felesleges
overheal nagy eséllyel hamar elégeti a healer manáját, aminek
következtében a fight végére már nem tud healelni. Érdemes kötszert
használni kissebb sebzésnél, például a Saronite Vapourok használata
után. Persze figyelni kell arra, hogy kötözgetés közben nehogy
megfeledkezzenek a tankról. A Saronite Vaporoknál a legérdemesebb a 6.
stack után kiállni, megvárni amíg a debuff leesik, majd megint
visszaállni. ugyancsak hasznos lehet 1-1 heal poti vagy healt stone ami
vapourozás után visszatölti a HP-t. Mivel mana poti NEM tölt vissza
manát a fight alatt ezért érdemes a healereknek is beszerezniük heal
potit.
A fight alatt a dps folyamatosan fekete tócsából próbál
meg sebezni, míg a healerek manatöltés szempontjából a zöldekbe állnak.
Minden felesleges sebzést kerülni kell, mert ezen a fighton a mana
aranyat ér. A fight nagyjából ebböl a folyamatból áll. Nem Hard Mode-ban
nincs több fázis. Megfontoltan kell a képességeket használnia
mindenkinek aki manából táplálkozik, mert különben fight végére kifogy.
Egy fontos dolog, ami megszakíthatja ezt az egyhangú folyamatot, az a Surge of Darkness. Ezalatt
a raidnek több lehetőségei is van. A tank vagy el kezdi 10secig
kite-olni a bosst, úgy hogy ne kapjon ütést, vagy a tanknak segíteni
kell valamilyen CD-s képességgel.
Ha egy raidben több holy pap
is van a Guardian Spiritet rotálva fel kell tenni a tankra amikor ezt a
képességet használja a boss. Mivel a Guardian Spirit CD-je 3 perc, ezért
ha csak Guardian Spiritet használ a raid, akkor 3 papra lesz szükség. A
boss 65 secenként tudja ezt a képességét használni, így mire 4.
alkalomra castolja ezt az első pap megint be tud segíteni. Abban az
esetben ha nincs 3 holy pap, a tank saját képességeit is segítségül
hívhatja vagy esetleg egy Hand of sacrifice-al is besegíthet egy
paladin.
Egy másik fontos dolog az egész fight alatt az, hogy a
felesleges raid sebződést és a boss healelését amit a Mark of the
Faceless képesség okoz kerülni kell. Amint egy player latja, hogy ez a
buff rajta van, minnél gyorsabban el kell futnia társaitol, nehogy
sebezze őket. Ha ez nem sikerül sok felesleges manát éget el a
healerektől és még a bosst is healeli. Amint a buff lejár a játékosról
visszamehet a kijelölt poziciójába.
A fight végig így zajlik, kivéve ha a raid úgy dönt, hogy egy extra loot kedvéért Hard Mode-ban támadja Vezaxot.
2. Fázis (Csak Hard Mode-ban)
Hard
Mode esetén szükség van egy Off Tankra is, aki felveszi a 4 perc után
megjelent Saronite Amnimulokat. Ezeket a mobokat célszerű mielött
Misdirectionnel rálőni az off tankokra.
Amint a Saronite
Animulok megjelennek az ÖSSZES DPS-nek, KIVÉVE a két melee szakítónak
ezeket kell támadi, mivel amíg élnek a boss gyakorlatilag nem sebződik,
csak nagyon kis mértékben. AZ OT-nak Vezax melee range-ben kell az
addokat tankolni, nehogy megkapja a Mark of the Faceless debuffot.
Az
2. fázis addig tart amíg az addok élnek. Ezeket minnél elöbb meg kell
ölni, mert a raid folyamatosan sebződik és a healereknek nagyon gyorsan
fogy a manájuk. Érdemes erre a fázisra tartogatni a különleges
képességeket, például a Heroismot és a Bloodlustot.
Miután az összes add meghalt az 1. fázis folytatódik tövább, ugyan úgy mint a 2. fázis elött.